Update

ATPC dan FORMEDIC Technologies Jalin Kerjasama Perkenal LEGA, Revolusi Peranti Penjagaan Pernafasan

MHAB1990
Publish date: Tue, 01 Oct 2024, 10:54 AM

ATPC dan FORMEDIC Technologies Jalin Kerjasama Perkenal LEGA, Revolusi Peranti Penjagaan Pernafasan

Kerjasama Inovatif Membawa Penyelesaian Pernafasan Termaju ke Pasaran Global

KUALA LUMPUR, 1 OKTOBER 2024 –  AGAPE ATP Corporation ("ATPC") tersenarai di NASDAQ, mengumumkan kerjasama strategik dengan FORMEDIC Technologies Sdn. Bhd. (“FORMEDIC Technologies”) untuk memperkenalkan LEGA, peranti  kesihatan dada elektronik untuk penjagaan pernafasan. Perkongsian ini menandakan kemajuan besar dalam kesihatan pernafasan, kerana kedua-dua syarikat menggabungkan kekuatan mereka untuk menangani permintaan yang semakin meningkat untuk penyelesaian pernafasan lanjutan.

LEGA, produk utama FORMEDIC, membantu pesakit yang menghidap penyakit paru-paru obstruktif kronik ("COPD"), radang paru-paru, bronkiektasis dan keadaan berkaitan paru-paru lain dengan menyediakan sokongan kritikal untuk pembersihan saluran pernafasan dan pengurusan rembesan. LEGA membantu menguruskan saliran rembesan dan pelepasan saluran pernafasan, menawarkan kelegaan yang amat diperlukan kepada pesakit dewasa dan kanak-kanak, yang menghadapi masalah pernafasan di kedua-dua tetapan penjagaan hospital dan rumah. Peranti ini telah mendapat daya tarikan yang ketara dalam bidang perubatan, dengan hampir 2,000 unit digunakan di hospital dan pusat pemulihan utama di Malaysia dan global.

Bagi ATPC, kerjasama ini membawa peluang dalam pasaran penjagaan pernafasan yang berkembang pesat, dianggarkan mencecah USD 25.95 bilion pada 2024, dengan trajektori pertumbuhan yang kukuh, menganggarkannya mencecah USD 49.84 bilion menjelang 2031. Memandangkan penyakit pernafasan terus meningkat di seluruh dunia, perkongsian ini meletakkan ATPC untuk memanfaatkan permintaan yang semakin meningkat untuk penyelesaian pernafasan termaju, serta mempelbagaikan portfolio kesihatannya dengan peranti perubatan yang terbukti.


L-R: Prof Dato' Sri Dr How Kok Choong, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Global ATPC dan En. Ng Zim Guan, Pengarah FORMEDIC Technologies Sdn. Bhd.


Prof Dato' Sri Dr How Kok Choong, Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Global ATPC, berkata, "Perkongsian itu membolehkan ATPC memanfaatkan kepakaran FORMEDIC dalam teknologi penjagaan kesihatan dan aplikasi klinikal serta keupayaan penyelidikan dan pembangunan, sejajar dengan visi jangka panjang ATPC dalam membina ekosistem kesihatan holistik yang merangkumi kedua-dua penyelesaian pencegahan dan kuratif.

Ini adalah peluang untuk kita menangani keperluan kesihatan global yang kritikal. Dengan LEGA, kami mengembangkan operasi kami ke dalam teknologi penjagaan kesihatan, kawasan yang mempunyai potensi pertumbuhan yang besar. Kami berharap untuk terus menyampaikan nilai melalui inovasi dan kepelbagaian strategik, dan pada masa yang sama, mempercepatkan pertumbuhan dan capaian pasaran ATPC, meningkatkan nilai pemegang saham.”

En. Ng Zim Guan, Pengarah FORMEDIC Technologies, menambah, "LEGA adalah kemuncak penyelidikan dan ujian klinikal selama bertahun-tahun, dan perkongsian kami dengan ATPC membolehkan kami menjangkau lebih ramai pesakit di seluruh dunia. Kami berhasrat untuk mentakrifkan semula penjagaan pernafasan dengan penyelesaian termaju dan LEGA teknologi perkusi dada elektronik yang tidak invasif telah terbukti sebagai alat penting dalam meningkatkan kesihatan pernafasan. Bekerjasama dengan ATPC membolehkan kami meningkatkan lagi teknologi ini dan menjangkau lebih ramai pesakit yang memerlukan.

Di samping meningkatkan kesihatan paru-paru, kerjasama itu akan menumpukan pada usaha R&D berterusan untuk meneroka inovasi dan membangunkan penyelesaian untuk meningkatkan hasil pesakit. ATPC dan FORMEDIC akan bersama-sama membangunkan strategi pemasaran untuk meletakkan LEGA sebagai penyelesaian penjagaan pernafasan yang terkemuka, memastikan akses yang lebih baik ke hospital, pusat pemulihan dan pengguna rumah di seluruh dunia.

Discussions
Be the first to like this. Showing 0 of 0 comments

Post a Comment