ingat lagi tak ape yg Dato' Seri kata hari tu yg akan berlaku kat akhir bulan dua nie?
angin bermula tiup bila bila masa air pasang tiba tiba gelombang datang tak jangka
this is Brahims!
Our people must dance Keep on dancing, keep on dancing Our people must sing Keep on singing, keep on singing for the good times to come Gin, Ricky, Ginny Ricky Gin, Gin, Gin
Based on previous QR report announcement Brahims QR report will be out on the 28th Feb there are few things to look at,
1. Brahims out from PN17 status 2. White Knight invested RM2 million for Brahims recovery 3. Transfer of Ordinary Shares by the registered holder to Citigroup Nominees (Tempatan) Sdn. Bhd. who is the custodian and fund administrator for Urusharta Jamaah Sdn Bhd's ("UJ") equity portfolio holdings. UJ is the beneficial owner of the said ordinary shares 4. Malaysia so supplyy Biryani and riceballs during the Japan Olympics 2020 in Japan...who is gping to supply this halal food?
So with all the above factors better buy now before you miss the boat again to make a handsome profit sponsored by none other then Brahims...
Points already given if miss again not my fault ya....
Brahim’s inked a heads of agreement (HoA) with substantial investor MRI VC Bhd (formerly known as UZ Catering Bhd) to secure and set out the basis of MRI VC’s participation in the group’s proposed regularisation plan.
“It is envisaged that a fundraising exercise will form an integral part of the proposed regularisation plan.
“The fund-raising exercise is expected to comprise of, but not limited to, a proposed private placement and proposed rights issue, which MRI will participate in, ” Brahim’s said.
Frozen food manufacturer and investment firm MRI VC has pledged to participate in the private placement and rights issue that Brahim’s hopes to undertake within the next six months, subject to approvals from the regulators.
MRI has paid a deposit of RM2mil to Brahim’s with the execution of the HoA, which may be used to set off against the total amount to be paid by MRI for the subscription of new securities in Brahim’s to be issued in conjunction with the proposed share issuance.
MRI VC is principally involved in the manufacturing of prepared meals and dishes, event or food catering and other food service activities.
Yup slowly and surely Brahims will go up and buy in while it is still cheap...coz once it starts to really fly it will be too late...remenber month not far off ya
Well nothing to worry about I mean UZ would have not invested RM2 million into this company if it did not see any prospect...and further more another 45 million shares was transferred to Urusan Jemaah..as such I believe it will fare well.
well you know Malaysians...anything with discount they will sure grab like crazy....remember KFC by 2 plates at RM20 can save RM8...they are willing to Q for 2 to 3 hours to buy KFC so that can save RM8....so my prediction sure fly lor
KUALA LUMPUR: Sekurang-kurangnya 25 juta pekerjaan di peringkat global termasuk 11.2 juta di rantau Asia Pasifik berisiko hilang susulan kemerosotan permintaan mendadak bagi perjalanan udara akibat krisis penularan COVID-19.
Ketika memberi amaran itu hari ini, Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa (IATA) berkata syarikat-syarikat penerbangan turut meminta kerajaan masing-masing menyalurkan bantuan kewangan segera untuk membolehkan perniagaan kekal bertahan dan mampu pulih selepas pandemik itu dapat dibendung.
Malah, IATA secara khususnya turut menggesa supaya bantuan dalam bentuk sokongan secara langsung disalurkan selain pinjaman, jaminan pembiayaan dan sokongan terhadap pasaran bon korporat serta pengecualian cukai.
"Tiada perkataan yang sesuai untuk menggambarkan betapa meruncingnya impak COVID-19 terhadap industri penerbangan. Malah, kesukaran ekonomi itu akan dikongsi oleh 25 juta pekerja yang bergantung hidup dengan syarikat penerbangan.
"Ia sepatutnya menjadi perniagaan yang berdaya maju agar dapat kembali pulih selepas COVID-19 dapat dibendung. Bantuan terhadap syarikat penerbangan adalah sesuatu yang kritikal pada masa ini," kata Ketua Pengarah merangkap Ketua Pegawai Eksekutif IATA Alexandre de Juniac dalam satu kenyataan.
Menurutnya, selain bantuan kewangan utama, industri itu juga perlu melakukan perancangan dan penyelarasan secara terperinci bagi memastikan syarikat-syarikat penerbangan benar-benar bersedia untuk beroperasi apabila COVID-19 itu dapat dikekang.
"Kita tidak pernah menjangkakan industri ini akan mengalami impak sedemikian besar. Kita juga tiada pengalaman untuk membantunya bangkit semula. Keadaan akan menjadi sukar. Dari segi praktikalnya, kita memerlukan pelan luar jangka untuk tujuan lesen dan pensijlan yang mungkin telah tamat," katanya.
Industri juga perlu melaksanakan operasi dan proses bagi mengelak kemungkinan jangkitan semula virus itu menerusi kes yang diimport.
"Kita juga perlu mengenal pasti pendekatan yang berkesan untuk menguruskan sekatan perjalanan yang perlu ditarik balik sebelum dapat menyambung semula kerja-kerja. Ini adalah antara beberapa cabaran utama yang menanti kita. Bagi memastikan kejayaannya, pihak industri dan kerajaan perlukan pelarasan dan saling bekerjsama," kata de Juniac.
Di peringkat global misalnya, kehidupan 65.5 juta orang bergantung dengan industri penerbangan, termasuk sektor seperti pengembaraan dan pelancongan dan daripada jumlah itu turut membabitkan 2.7 juta pekerjaan dalam syarikat penerbangan.
Dalam keadaan sekatan perjalanan serius selama tiga bulan, penyelidikan IATA menunjukkan bahawa kira-kira 25 juta pekerjaan bidang penerbangan dan sektor berkaitannya di seluruh dunia kini berisiko selain Asia Pasifik manakala 5.6 juta pekerjaan di Eropah, Amerika Selatan (2.9 juta), masing-masing 2 juta di Amerika Utara dan Afrika serta 0.9 juta di Timur Tengah.
Malah, dalah senario sama, syarikat-syarikat penerbangan dijangka menyaksikan hasil penumpang bagi tahun penuh merosot sebanyak US$252 bilion (US$1 = RM4.34) (- 44 peratus) pada 2020 berbanding 2019.
Menurut badan global itu, tempoh suku kedua (2020) adalah yang paling kritikal apabila permintaan merosot 70 peratus yang merupakan paras terburuknya selain kerugian tunai sebanyak US$61 bilion.
IATA yang mewakili kira-kira 290 syarikat penerbangan merangkumi 82 peratus aliran udara global, turut menumpukan aspek pendekatan komprehensif bagi pemulihan industri itu selepas dibenarkan untuk berbuat demikian oleh pihak kerajaan serta pihak kesihatan umum.
Malah, pendekatan bersifat pelbagai pihak berkepentingan juga dilihat sebagai amat penting, katanya.
"Kita tidak menjangkakan dapat mengembangkan semula industri sama yang terpaksa ditutup beberapa minggu lepas. (Namun) syarikat penerbangan ini masih diperlukan untuk menghubungkan dunia dan kita akan melaksanakannya menerusi pelbagai model perniagaan.
"Proses industri itu adalah sesuatu yang perlu dilaksanakan. Kita perlu melakukannya secara pantas dan tidak mahu mengulangi kesilapan selepas kejadian 11 September, 2001 apabila banyak proses baharu dilaksanakan tanpa penyelarasan.
"Akibatnya, kita mengalami banyak masalah yang sehingga kini masih dalam proses diselesaikan. Sebanyak 25 juta orang yang pekerjaan mereka berisiko akibat krisis sekarang, akan bergantung kepada sejauh mana industri ini dapat dihidupkan semula secara lebih berkesan," kata de Juniac.
MAS to fly soon with new SOP ***quote***All Malaysia Airlines passengers are now required to bring and wear their own protective masks effective April 23, at touch-points such as check-in, boarding, in the aircraft cabin, disembarkation and collection of baggage on arrival to mitigate the spread of Covid-19. This requirement applies to all passengers (excluding infant) travelling on all Malaysia Airlines’ domestic, international and charter flights, to ensure the comfort and wellbeing of each passenger and airline employee, it said in a statement today. Malaysia Airlines will not accept passengers without a face mask at the time of check-in and boarding, it stressed. “For passengers’ own comfort, especially on long haul flights, you are advised to bring additional masks and hand sanitisers for your own use.”
This book is the result of the author's many years of experience and observation throughout his 26 years in the stockbroking industry. It was written for general public to learn to invest based on facts and not on fantasies or hearsay....
Miz Raya Bloom
6,888 posts
Posted by Miz Raya Bloom > 2020-02-14 08:58 | Report Abuse
5 sens tu tak mungkin ler, sebab memang dah sure boleh keluar PN17, cuma sekarang sentiment covid 19 kikiki